onsdag 6. januar 2010

Evaluering av termin 1

Trykk og foto har desidert vært det kjekkeste faget jeg har hatt dette året, og jeg har faktisk diskutert med mine klassekamerater at dette er et fag jeg føler jeg faktisk har lært noe av. Og selv ting jeg egentlig kunne fra før, har jeg lært mer om. F.eks forskjellige trykkemåter, ting i photoshop og om pratiske ting med kameraet mitt.
Brit Iren har også vært veldig flink til å gi oss mange vurderingssituasjoner, slik at jeg ikke føler så stort press på hver vurdering.
Å bruke blogg i undervisningen synes jeg fungerer veldig bra. Å skrive ca ett innlegg til hvert tema vi har om hjelper meg å huske hva vi har gått igjennom. Fordi jeg vet hvor det ligger, kan jeg lese om det igjen etterpå, istedenfor at det ligger som et krøllete papir på bunnen av sekken min.
Vi har vært på mange turer med klassen og sett på utstillinger og vi har vært på besøk hos Grafisk Verksted i Stavanger. Dette viser oss hvordan folk har jobbet videre med fotografi og trykk, og gjort det om til en jobb. Dette inspirerer til å fortsette å ta bilder og drive med redigering.
Alt i alt et kjekt og lærerikt fag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar