tirsdag 29. september 2009

5 Kategorier

Reflekser


Dette er et bilde jeg tok i sommer av festivalkompisen min. Han hadde veldig stilige solbriller som var veldig skinnende og fikk veldig kule reflekser i glassene. Det var strålende sol og veldig varmt. Jeg brukte et Ixus 860 IS kompaktkamera.

Reflekser


Her er bilde jeg tok av skiltet på Hå gamle prestegård. Sola skinte rett på glasset og gav fine reflekser. Jeg likte kontrastene med den blåe himmelen og den oransje bokstaven E. Fargen blir gjentatt av den guloransje blomsten og.

Dyr/reflekser


Her er et bilde av øye til hunden min, og det ble en delt kategori mellom dyr og reflekser. Man kan se meg i refleksjonen i øyet. Det kommer mye lys fra den ene siden av bildet.

Dyr


Her er bilde av katten min. Jeg tok bilde fra froskeperspektiv. Det kommer lys fra et stort vindu på venstre side, som gjør den ene siden av ansiktet veldig lys og den andre siden ligger mer i skygge.


Dyr



Hunden min som rister seg på solastranden med mang tusen vanndråper som traff meg og kameraet mitt.


Dyr (amfibie)


Bilde av en frosk eller en padde som vi forfulge når vi var på Hå gamle prestegård. Det er mye lys i bilde som får fram den klissete overflaten.

Dyr



Nærbilde av hunden min. Bilde er ganske redigert for å få fram detaljene på snuten hennes. Resten av bilde er ganske uklart, med endel farger for å få fram kontrastene fra det svarte.




Bilde uten redigering.

Høst



Dette er de første bladene i hagen min som ble røde. Det var overskyet og fuktig når jeg var ute og tok bilder. Syntes den gråe himmelen passet godt mot de røde bladene. Siden det er slik høsten pleier å være i Stavanger.

Høst


Røde blader i hagen min. Det ble en fin kontrast med de veldig røde bladene og greinene med organiske linjer mot den gråe mekaniske betongveggen i bakgrunnen.

Komposisjon


Her er et bilde av søskenbarnet mitt som hopper på trampoline.
Solen holder på å gå ned, og dette lagde store kontraster med lys og skygge.

Alle bildene er tatt med et Canon 350D speilrefleks untatt det første bildet.

Jeg har lært: Å se spennende komposisjoner i naturen, å fange idéene visuelt, å alltid ha kameraet klart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar